Pobierz: Szczegółowa oferta usług „Instytutu Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”
W ramach swojej działalności Instytut (poza realizacją projektów dofinansowywanych ze środków publicznych i UE), realizuje następujące usługi:
- usługi prorozwojowe dla przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych i innych jednostek (m.in. samorządów lokalnych);
- kierowanie projektami;
- projektowanie badań, w tym metodologii badawczej;
- prowadzenie badań ilościowych i jakościowych;
- interpretacja wyników badań i opracowanie raportów;
- opiniowanie aktów prawnych;
- organizacja różnych eventów (konferencji, warsztatów, seminariów i szkoleń) ogólnopolskich i międzynarodowych;
- organizacja study tour w Polsce i zagranicą.
Obszary działalności Instytutu: etyka w działalności gospodarczej i samorządowej; społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), budowa demokracji ; rozwój przedsiębiorczości prywatnej, w tym MSP ; kształtowanie polityki gospodarczej sprzyjającej rozwojowi przedsiębiorczości; deregulacja gospodarki; rozwój nowoczesnych technologii; współpraca nauki i biznesu; rozwój rynku pracy; rozwój organizacji przedsiębiorców; zwalczanie korupcji..
Zapewniamy wsparcie przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych (oraz i innych podmiotów) w planowaniu rozwoju i opracowaniu działań oraz narzędzi podnoszących konkurencyjność.
Oferujemy:
- zdiagnozowanie sytuacji w firmie (NGO) i wskazanie obszarów dla rozwoju specyficznych projektów;
- opracowanie propozycji projektów rozwojowych w wybranych obszarach (I. Kultura zarządzania, II. Prawa człowieka, III. Stosunki pracy, IV. Środowisko naturalne, V. Uczciwe praktyki operacyjne, VI. Zagadnienia konsumenckie, VII. Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej);
- przygotowanie narzędzi do wdrożenia w wybranych obszarach;
- wsparcie wdrożenia wybranych projektów.
Ponadto oferujemy:
- coaching dla kadry zarządzającej i/lub wskazanych pracowników;
- szkolenia dla kadry zarządzającej;
- szkolenia dla pracowników;
- szkolenia dla partnerów i kontrahentów;
- pomoc w poinformowaniu pracowników o planowanych działaniach;
- inne opcje ustalane indywidualnie.
Eksperci Instytutu, dysponując wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu przedsiębiorstwami zgodnie ze standardem fair play, w 2014 i 2015 r. współpracowali z ponad 30 firmami z całego kraju reprezentującymi różne branże w ramach projektów realizowanych przez PARP: „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” (w ramach PO Kapitał Ludzki i współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach EFS) oraz „Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)” (finansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy), a także z 25 firmami w ramach projektu „Zatrudnienie Fair Play. Zostań Mentorem.” (w ramach PO Kapitał Ludzki i współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach EFS). Eksperci Instytutu świadczyli doradztwo w zakresie zdiagnozowania sytuacji w firmie, opracowania planu rozwoju firmy, w tym w zakresie CSR, w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, opracowania projektów do wdrożenia i narzędzi oraz wdrażania ich.
W latach 2017-2022 eksperci Instytutu zapewniali szkolenia i indywidualne doradztwo organizacjom pozarządowym w ramach projektów realizowanych przy wsparciu Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego: „Efektywne NGO i Izby gospodarcze” ( 10.2017-01.2021) oraz „Efektywne NGO 2” (04.2020-06.2022). Realizując te projekty (uczestniczyło w nich 790 osób z całego kraju) pokazywaliśmy jakie działania mogą podejmować przedstawiciele NGO chcąc wzmocnić organizacje i włączyć się w procesy stanowienia prawa - zapewnialiśmy szkolenie i doradztwo kadrom NGO dotyczące udziału w konsultacjach publicznych i przygotowania się do tego procesu, wzmocnienia kompetencji eksperckich, planowania strategicznego, zarządzania projektami, HRM, pozyskiwania źródeł finansowania.
Nasi eksperci wspierali firmy (lub mogą wspierać) przy opracowaniu i wdrożeniu takich projektów, jak na przykład:
- program badania satysfakcji klientów i ich oczekiwań,
- program odpowiedzialnej komunikacji z klientami i obsługi klientów,
- polityka reklamacji i obsługi klienta,
- zasady współpracy z partnerami handlowymi, plan kooperacji dla budowy sieci współpracy,
- zasady włączania pracowników do zarządzania efektywnym systemem sprzedaży i jakością obsługi klienta,
- program współpracy z klientami w zakresie innowacyjnych rozwiązań biurowych opartych na CSR (w tym ekologii),
- program angażowania klientów/dostawców/innych interesariuszy w różne akcje społeczne, np. ochronę zdrowia własnego i swoich bliskich, oszczędzanie zasobów naturalnych, dbanie o czyste środowisko naturalne, dbanie o czystość w otoczeniu lokalnym itp.,
- system ocen pracowniczych,
- system motywacyjny,
- badanie skuteczności motywatorów,
- program poprawy komunikacji z pracownikami,
- zasady/regulamin realizacji konkursów innowacyjnych wśród pracowników lub klientów lub dostawców,
- system dzielenia się wiedzą i baza najlepszych praktyk,
- plan poprawy warunków pracy z rekomendacjami usprawnień,
- analiza potrzeb i opracowanie kafeterii działań w zakresie wsparcia socjalnego pracowników,
- program rozwojowy dla różnych grup pracowników,
- program i harmonogram szkoleń z zakresu bezpiecznej jazdy i pierwszej pomocy,
- analiza absencji pracowników i jej przyczyn,
- program działań profilaktycznych dla pracowników
- zasady i plan działań w zakresie polityki prorodzinnej wspierającej młodych rodziców;
- kodeks etyczny,
- zasady etyczne i biznesowe,
- wzmocnienie wizerunku firmy jako solidnego pracodawcy,
- program mentoringu i adaptacji zawodowej nowych pracowników,
- audyt środowiskowy,
- analiza możliwości oszczędności w zakresie eksploatacji samochodów i innych urządzeń,
- analiza wykorzystania materiałów eksploatacyjnych oraz zasobów (wody, energii, innych materiałów) oraz wytyczne do wprowadzenia zmian,
- program wolontariatu pracowniczego,
- program współpracy ze społecznością lokalną,
- strategia/plan dot. możliwych działań edukacyjnych i szkoleniowych, które firma mogłaby przeprowadzać dla osób wykluczonych (np. więźniów) w celu zwiększenia ich szans na rynku pracy,
- zarządzanie zasobami ludzkimi według standardu „Zatrudnienie Fair Play”,
- i inne.
Firmy zainteresowane współpracą prosimy o kontakt:
Anna Szcześniak
Dyrektor ds. Strategii i Programów
tel.:, 022 630 98 01, 509 912 351
e-mail: aszczesniak@kig.pl